Celem artykułu jest przedstawienie wyników badania dotyczącego roli mediów w kreowaniu wizerunku organizacji w ochronie zdrowia. Środki masowego przekazu mogą w sposób mniej lub bardziej zamierzony kształtować wizerunek instytucji medycznych poprzez prezentowanie aktualnych wydarzeń w programach informacyjnych. Media w bezwzględnej walce o widza zbyt dużo miejsca poświęcają na przekazy o silnym nacechowaniu emocjonalnym – katastrofy i wypadki, błędy lekarskie, powikłania pooperacyjne, afery korupcyjne w środowisku lekarskim, protesty, niedobór personelu i łóżek w szpitalach, zbyt długi czas oczekiwania na świadczenia, etc – ignorując fakty o zgodzie i współpracy, jak np. przełomowe odkrycia naukowe, lokalne sukcesy pracowników i placówek ochrony zdrowia, darmowe badania profilaktyczne, ranking najlepszych placówek medycznych.
Słowa kluczowe: wizerunek szpitala, media relations, współpraca z mediami, media