WOJCIECH ADAMCZYK: Skuteczna antypromocja? Śledztwa dziennikarskie i materiały interwencyjne a wizerunek władz lokalnych

Problematyka artykułu dotyczy trudnych relacji pomiędzy władzami lokalnymi a niezależnymi mediami funkcjonującymi na szczeblu gmin i powiatów w Polsce. W szczególności w artykule poruszono problem wpływu publikacji śledczych i interwencyjnych na zmianę wizerunku przedstawicieli organów samorządu terytorialnego. Autor omawia tematykę tekstów przygotowanych przez reporterów dochodzeniowych na podstawie analizy zawartości treści artykułów zgłoszonych do konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. Obraz władz lokalnych wyłaniający się z tych publikacji pozostaje w sprzeczności z wizerunkiem kreowanym przez pozostające pod kontrolą rządzących biuletyny samorządowe, skupiające swoją uwagę na prezentowaniu treści propagandowych, a unikające jakiejkolwiek formy krytyki osób aktualnie sprawujących władzę.

Słowa kluczowe: dziennikarstwo śledcze, dziennikarstwo interwencyjne, promocja gmin, wizerunek samorządu terytorialnego.