Leszek KURAS Media i marketing polityczny

Artykuł prezentuje czym jest marketing polityczny i jaką rolę odgrywa w kampaniach wyborczych. Autor koncentruje się na pokazaniu, iż zachowania polityków są często tylko grą, chwytem, który ma przyciągnąć wyborców. Poruszony zostaje problem wpływu mediów na przebieg i charakter kampanii wyborczych. Rola środków masowego przekazu wydaje się być szczególnie istotna ze względu na fakt, iż dzisiejsza kampania, jest przede wszystkim kampanią wizerunkową co oznacza, że o zwycięstwie decydują nie tyle poglądy i przekonania co sposób ich prezentacji. Wyborcy nie widzą zasadniczej różnicy w treściach przekazywanych im przez polityków, zwracają natomiast uwagę na osobowość, wygląd i sposób bycia kandydata. Zależność jaka występuje pomiędzy mediami a politykami ma charakter obustronny. Dla polityków środki masowego przekazu są areną prezentacji swoich poglądów i dokonań. Z kolei zachowania polityków stanowią dla mediów materiał na przysłowiowego „newsa”.