RADOSŁAW KOSSAKOWSKI: Symulowanie rzeczywistości. Szkic o konsumpcji i trudach życia

Kultura konsumpcyjna wydaje się dominować we współczesnym świecie. Dotyka ona coraz szerszej sfery życia człowieka, dotyczy już nie tylko rozrywki, zabawy, ale także elementarnych potrzeb człowieka. Poprzez wykorzystywanie najróżniejszych mediów wnika równieś w intymne sfery życia ludzi. Konsumpcja to już nie tylko problem żywności, kosmetyków, zdrowego stylu życia. To również świat "nowych" wspólnot, nowych relacji międzyludzkich. Dzięki mediom elektronicznym, do naszych domostw docierają seriale, programy rozrywkowe, które wydają się być "z życia wzięte". Proponują one zatem nową "codzienność", która może zainteresować odbiorców. Rodzi to pytania, czy "wspólnotowość" proponowana przez programy telewizyjne wyznaczy nowe trajektorie sensu i życia człowieka? Czy wzorce kultury konsumpcyjnej przeniosą się na życie doczesne? Tekst jest próbą analizy powyższych kwestii.