AGNIESZKA ŁUKASIK-TURECKA: Prezydencka kampania wyborcza na łamach wybranych tygodników społeczno-politycznych

Prezydencka kampania wyborcza z 2005 roku znalazła odzwierciedlenie na łamach analizowanych tygodników: "Polityka", "Tygodnik Solidarność" i "Wprost". Tematyka ta, choć potraktowana niezbyt bogato z punktu widzenia liczby publikacji, to od strony formy, a więc gatunków użytych do jej opisu, została przedstawiona w sposób poważny i adekwatny do rangi problemu. O poważnym stosunku do tematu świadczą też nazwiska dziennikarzy, którzy na łamach tygodników podjęli się przedstawiania i komentowania wydarzeń z okresu kampanii wyborczej. Próbę dążenia do obiektywnego ukazywania wydarzeń z tego okresu widać też na przykładzie zbiorowego przedstawiania kandydatów na najwyższy urząd w państwie. Niepokojąca jest natomiast obecność reklam wyborczych w tygodnikach. Mimo aspirowania do rangi pism niezależnych i opiniotwórczych, każdy z analizowanych tytułów zamieścił taką reklamę w trakcie prezydenckiej kampanii wyborczej w 2005 roku.