Wioletta Smyl: Etyczna ocena reklam dziecięcych

Celem artykułu jest określenie kryteriów, jakie należy przyjąć przy ocenie etycznej reklam skierowanych do dziecka. Wyznaczenie zasad etycznych, według których powinny być oceniane reklamy dziecięce, jest sprawą ogromnej wagi, gdyż reklamy te adresowane są do bardzo ufnego, łatwowiernego i bezkrytycznego odbiorcy. W artykule zostaną przedstawione charakterystyczne cechy reklam dziecięcych oraz cechy, które wyróżniają najmłodszego odbiorcę wśród innych odbiorców reklam. Szczególna uwaga poświecona zostanie oddziaływaniu przekazów reklamowych na osobowość dziecka oraz na kształtowanie jego systemu wartości. W artykule pojawi się ocena prawdziwości treści reklamowych, a w szczególności rozważania na temat wiarygodności treści reklam dziecięcych. W rozprawie tej zostanie również ukazany kierunek wpływu reklam na relacje społeczne dziecka z jego otoczeniem rodzinnym i rówieśniczym.